GRATIS UITPROBEREN?Schrijf je hier in

Ontdek het Geheim voor een Energiek en Geweldig leven

Ivo van Os - Mister Mindset - 4 Oktober 2019


Met alle drukte van van het dagelijkse, je werk, je gezin, je sociale leven en/ of een combinatie hiervan, kan het natuurlijk een uitdaging zijn om tijd in te plannen om te gaan sporten. Heel begrijpelijk en één van de meest voorkomende redenen waarom mensen niet of haast niet sporten tegenwoordig. Maar wat als je toch heel graag wilt gaan bewegen, tijd een issue blijft, maar je wel graag wilt ? 

Er is hier een hele simpele oplossing voor. Een oplossing die ook jij heel gemakkelijk in je drukke schema kunt proppen ...

Ben Je Al Benieuwd?

Heb je er wel eens aan gedacht om in de ochtend, gelijk nadat je uit bed bent gestapt, een 1ste korte workout te doen?

's Morgens sporten is namelijk een geweldige manier om een nieuwe, doch, super positieve ochtend routine te creëren die veel meer voordelen biedt dan alleen maar fit worden en (te) blijven. Het zal je misschien doen verbazen, maar een slimme ochtend routine is één van de geheimen voor een energiek en geweldig leven. 

Nu zul je misschien denken, ja ja, leuk die ochtenden, maar weet je niet hoe hectisch die van mij zijn. Douchen, omkleden, opmaken of voor mannen scheren, zorgen dat de kids, mijn huisdieren en mijn man zich aan niets ontbreekt. Brood smeren, wat moeten ze aan, schooltas(sen) klaarmaken, o nee, alles is kwijt, ligt in de was, ooo wat nu. Trouwens dit kan natuurlijk precies hetzelfde worden gezegd over de mannen, want ieder op zijn eigen manier heeft, op enkele na, last van een hectische ochtendroutine of maakt compleet het tegenovergestelde mee. 

Toch is bewezen dat een slimme ochtend routine een voorbode kan zijn voor een heerlijk energiek en geweldig leven. 

Laten we allereerst maar eens gaan kijken naar alle voordelen die een slimme ochtend routine met zich mee brengt. Wanneer je verder gaat lezen en in de gaten zal krijgen wat het allemaal aan positieve uitwerkingen gaat brengen zal je vast gaan denken. Waarom wist ik dit niet eerder!

De Slimme Ochtend Routine

Laten we gelijk gaan starten door alle voordelen voor jou op een rijtje te zetten,  waarbij je zult gaat leren en zien wat  het belang is van een slimme vastomlijnde ochtend workout routine. We starten met de 5 tot 7 minten durende Ochtend Workout!

En onthoud: Doe de workout binnen het eerste uur dat je uit bed bent gestapt.

“Doing some kind of physical activity within the first hour that you’re awake will help your body reset its natural cortisol levels, give you an awesome jump start to your day, and set your body up to get some great deep sleep that night."

Shawn Stevenson

1. Betere langetermijnresultaten

Onderzoek toont aan dat degenen die 's morgens sporten meer consistentere sporters zijn en worden dan diegenen die later op de dag sporten. Ons lichaam houdt namelijk van ‘routine.’ Als je jezelf dwingt om op te staan ​​als je wekker afgaat of gelijk wanneer je zelf wakker wordt, zal je lichaam je gaan bedanken en je terugbetalen door je uitgerust en klaar voor de dag te voelen.

Want denk hier eens aan: Hoe vaak ben jij van plan om na je werk te gaan sporten als er iets beters langskomt of als je te moe bent? Nou? Door vroeg op te staan, mis je later op de dag minder leuke activiteiten of word je thuis of op het werk afgeleid. In plaats van te stressen om je "to do" -lijst af te maken en een workout te missen, ga je het nu als eerste doen en weet je dus zeker dat je ’s avonds alle vrijheid hebt om te doen en laten wat je zelf wilt.

2. Het verbetert je cognitieve functie.

Een vroege ochtendtraining stimuleert groeifactoren die de ontwikkeling van de hersenen ondersteunen. Je geheugen zal na verloop van tijd scherper worden naarmate je hersenen sterker worden. Daarnaast zijn vroege trainingen een correctiemaatregel voor bijvoorbeeld leeftijd gerelateerde veranderingen in de slaap-waak ritme die een positieve relatie onderhouden met dementie. Geen wonder dat een vroege workout je zo productief laat voelen!

3. Verbeterde productiviteit

Door te sporten, verhoog je jouw productiviteit en gaan je endorfines sneller. Je zult je meer wakker voelen en klaar op ertegenaan te gaan. Kortom je geeft jezelf al een extra energie boost mee. Trainen zal daarnaast je mentale helderheid vergrote gedurende 4 tot 10 uur na de inspanning. 

4. Versterkt metabolisme

De voordelen van sporten in de ochtend blijven de hele dag hangen. Je blijft calorieën verbranden, zelfs nadat de training is voltooid. Gebruik daarom dit enorme voordeel. Het sporten in de ochtend en het blijven verbranden van calorieën heeft gedurende de dag heeft dus als voordeel dat dat je meer kunt eten gedurende de dag en je dit dus minder zult geven, dan wanneer je 's avonds laat gaat eten en je waarschijnlijk snel daarna gaat slapen. Door je metabolisme verhoogd te houden, verbrand je dus meer calorieën.

's Avonds sporten daarentegen kan natuurlijk ook prima, maar dan heb je wel te zorgen dat je minimaal 6 uur voordat je gaat slapen je je workout hebt gedaan en je rekening houdt met welke voeding je tot je neemt, aangezien je daarna zal gaan slapen. 

5. Betere slaap

Studies hebben aangetoond dat zowel vrouwen als mannen die vroeg wakker worden voor regelmatige lichaamsbeweging, beter slapen dan degenen die routinematig sporten in de avond. En aangezien jouw lichaam lichaamsbeweging jouw lichaam stimuleert, wordt het, wanneer je 's avonds en/ of 's nachts traint, moeilijker om volledig te ontspannen en in een vredige slaap te verdwijnen. Er zijn hiervoor nog vele andere wetenschappelijke redenen voor, maar die zullen we een ander keertje nog wel een keer aan bod laten komen.

6. Betere voeding

Door je eerste maaltijd over te slaan, dit door je ochtend workout, zal je je eten anders gaan benaderen gedurende de dag. Je zult trots zijn op jezelf voor het "vroege" opstaan en verbranden van die "extra" calorieen, dus waarom zou je jezelf gaan saboteren met die ongezonde lunch? in plaats daarvan zal je sneller je positieve keuzes voortzetten door voeding te eten die je fris en energiek maakt, toch?

Méér van deze Tips & Trucs ontvangen?

1 of 2 keer per maand zullen onze UPPER Begeleiders en Gast Bloggers interessante en waardevolle artikels schrijven om jou op weg te helpen om een energiek en gelukkig te leven te leiden.

Morgenochtend

Nu je dit allemaal hebt gelezen en kunnen opslaan in je hoofd, wat ga je nu doen? Vind je het het proberen waard? Ik zelf heb dit de afgelopen maanden meermaals getest en mijn ervaring leert dat het daadwerkelijk werkt en dat je je gedurende de dag 100% méér energie hebt, je veel scherper bent en je zeer zeker de eerste uren na de workout meer ontspannen voelt.  Kortom: ik zou jouw gunnen dat je in de ochtend eens gaat kiezen voor jezelf, door jezelf 5 tot 7 minuten te geven om de workout een week lang eens in te gaan passen in je ochtend routine.  

Ooo Sorry, Ik Vergeet Nog Iets?

Het is natuurlijk wel noodzakelijk voor jullie om te weten wat je dan voor oefeningen kunt gaan doen in de ochtend. Weet je wat we gaan doen? We gaan enkele video's voor jou opnemen met enkele variaties voor de 5 tot 7 minuten ochtend routine. Wanneer we deze klaar hebben gaan wij ervoor zorgen dat in onze volgende post de video's staan, de uitleg wordt gegeven hoe deze video's uit te voeren en ons team van begeleiders 247 bereikbaar zijn voor jou om je te helpen met deze oefeningen. Is dat een idee?

Ivo van Os - Oprichter The Upper Club

Ivo van Os, oprichter en de Verhalenverteller/ Evangelist van The Upper Club. De afgelopen 8 jaren heeft Ivo meerdere internet marketing bedrijven gerund, succesvol en minder succesvol. Eind 2017 besloot hij om het roer volledig om te gooien. Ivo is zijn passie gaan volgen. Zijn enige drijfveer is nu om zoveel mogelijk mensen te inspireren en te motiveren te kiezen voor zichzelf om te groeien naar de personen die ze altijd al hadden willen en kunnen zijn.

>