Ontdek het Geheim voor een Energiek en Geweldig leven


Ivo van Os -
6 januari 2020

Mr. Mindset

Met alle drukte van de dagen, je werk, je gezin, je sociale leven en/ of een combinatie hiervan, kan het  een uitdaging zijn om de tijd in te plannen om te gaan sporten, toch? Heel begrijpelijk natuurlijk en daarnaast ook één van de meest voorkomende redenen waarom mensen niet of haast niet sporten tegenwoordig.


Maar wat als je toch heel graag wilt gaan bewegen, tijd een issue blijft, maar je wel heel graag wilt? Is hier dan toch nog een oplossing voor te bedenken?


Zeker weten! Een oplossing die ook jij heel gemakkelijk in je drukke schema kunt proppen ...

Ben je al benieuwd?

Shawn Stevenson 


Doing some kind of physical activity within the first hour that you’re awake will help your body reset its natural cortisol levels, give you an awesome jump start to your day, and set your body up to get some great deep sleep that night.

Heb je er wel eens aan gedacht om in de ochtend, gelijk nadat je uit bed bent gestapt, een 1ste korte workout te doen?


's Morgens sporten is namelijk een geweldige manier om een nieuwe, doch, super positieve ochtend routine te creëren. Een routine die veel meer voordelen biedt dan alleen maar fit worden en (te) blijven. Het zal je misschien doen verbazen, maar een slimme ochtend routine is één van de geheimen voor een energiek en geweldig leven.


Nu zul je misschien denken, ja ja, leuk die ochtenden, maar weet je niet hoe hectisch die van mij zijn? Douchen, omkleden, opmaken of voor mannen scheren, zorgen dat de kids, mijn huisdieren en mijn man/ vrouw zich aan niets ontbreekt. Brood smeren, wat moeten ze aan, schooltas(sen) klaarmaken, o nee, alles is kwijt, ligt in de was, ooo wat nu!


Toch is bewezen dat een slimme ochtend routine een voorbode is voor een energiek en geweldig leven. 


DUS. laten we allereerst maar eens gaan kijken naar de 6 belangrijkste voordelen die een slimme ochtend routine met zich mee brengt. 


Ready?

De Slimme Ochtend workout routine

Laten we gelijk gaan starten door de 6 belangrijkste voordelen voor jou op een rijtje te zetten. Één ga ik er nu alvast verklappen , waarvan ik weet dat ik jou heel blij ga maken:


Het kost je namelijk maar max. 5 tot 7 minuten!

Voordeel 1. Betere lange termijn resultaten

Onderzoek toont aan dat degenen die 's morgens sporten meer consistentere sporters zijn dan diegenen die later op de dag sporten. Ons lichaam houdt namelijk van ‘routine.’ Als je jezelf dwingt om op te staan als je wekker afgaat of gelijk wanneer je zelf wakker wordt, zal je lichaam je gaan bedanken en je terugbetalen door je uitgerust en klaar voor de dag te voelen.


Want denk hier eens aan: Hoe vaak ben jij van plan om na je werk te gaan sporten als er eigenlijk iets veel leukers en/ of beters voorbij komt? Of als je te moe bent ... ?  


Door vroeg op te staan, mis je later op de dag minder leuke activiteiten of word je thuis of op het werk afgeleid. In plaats van te stressen om je "to do" -lijst af te maken en een workout te missen, ga je het nu als eerste doen en weet je dus zeker dat je ’s avonds alle vrijheid hebt om te doen en laten wat je zelf wilt.

Voordeel 2. Het verbetert je cognitieve functies

Een vroege ochtendtraining stimuleert groeifactoren die de ontwikkeling van de hersenen versterken. Je geheugen zal na verloop van tijd scherper worden, naarmate je hersenen sterker worden.


Daarnaast zijn vroege trainingen een correctiemaatregel voor bijvoorbeeld leeftijd gerelateerde veranderingen in de slaap-waak ritme, die een positieve relatie onderhouden met dementie. Geen wonder dat een vroege workout je zo productief laat voelen!

Voordeel 3. Het verbetert je productiviteit

Door te sporten, verhoog je jouw productiviteit en gaan je endorfines sneller. Je zult je meer wakker voelen en klaar om ertegenaan te gaan. Kortom je geeft jezelf 's ochtends al een extra energie boost mee.


Sporten zal daarnaast je mentale helderheid vergroten gedurende 4 tot 10 uur ná de inspanning.

Voordeel 4. Het versterkt je metabolisme

De voordelen van sporten in de ochtend blijven de hele dag hangen. Je gaat namelijk direct wanneer je uit je bed komt al calorieën verbranden en dit zal gedurende de dag continue blijven doorgaan, zelfs nadat de training is voltooid zal je lichaam juist door deze inspanning aan het werk gaan met je herstel. Gebruik dit daarom jouw voordeel! 


Het sporten in de ochtend en het blijven verbranden van calorieën heeft gedurende de dag als voordeel dat je meer kunt eten dan wanneer je 's avonds laat gaat sporten. Dan 's avonds laat nog gaat eten, vaak net voordat je gaat slapen. Met alle negatieve risico's van dien ..


Door je metabolisme verhoogd te houden, verbrand je dus meer calorieën.


's Avonds sporten daarentegen kan natuurlijk prima, maar dan heb je wel te zorgen dat je minimaal 6 uur, voordat je gaat slapen je je workout hebt gedaan en je rekening houdt met welke voeding je tot gaat nemen, aangezien je snel daarna zal gaan slapen. 

Voordeel 5. Je gaat beter slapen

Studies hebben aangetoond dat zowel vrouwen als mannen die vroeg wakker worden, voor regelmatige lichaamsbeweging, beter slapen dan degenen die routinematig sporten in de avond. 


En aangezien lichaamsbeweging jouw lichaam stimuleert, wordt het, wanneer je 's avonds en/ of 's nachts sport, moeilijker om je volledig te ontspannen en in een vredige slaap te verdwijnen. Er zijn hier nog vele andere wetenschappelijke redenen voor, maar die komen een andere keer aan bod.

Voordeel 6. Betere/ gezondere voeding

Door je eerste maaltijd over te slaan, dit door je ochtend workout, zul je je eten anders gaan benaderen gedurende de dag.


Je zult trots zijn op jezelf voor het "vroege" opstaan en het verbranden van die "extra" calorieën, dus waarom zou je jezelf gaan saboteren met die ongezonde lunch? in plaats daarvan zul je sneller je positieve keuzes voortzetten door voeding tot je te nemen die je fris en energiek maakt, toch?

Wil jij GRATIS 2 simpele ochtend workouts ontvangen?

Met máár 5 tot 7 minuten per dag zul jij gaan merken dat jij gedurende de dag enorm energiek en ontspannen bent en je veel meer aan kunt dan wat je nu. Het is 5 tot 7 minuten 'JIJ' tijd die je jezelf gunt, waarmee je naast jezelf een gunst verleent, je directe omgeving hier ook een groot plezier mee zult gaan doen! En je krijgt het van ons volledig GRATIS. Waar wacht je nog op?

2 simpele ochtend routines

Wil jij

een energiek

en gelukkig

leven?

Nu is het aan jou ...

Eerlijk, na het integreren van de ochtend workout routine merkte ik daadwerkelijk op dat mij de voordelen bracht die hierboven zijn beschreven. Ben je alleen, dan is er niets om je voor te schamen en kun je gelijk starten, toch? Woon je samen en/ of heb je kids, dan heb ik gemerkt dat vooral mijn kids het onwijs leuk vinden om met mij mee te doen. Dit zijn zelfs 2 vliegen in 1 klap natuurlijk, want dan wordt het almaar leuker om te doen! Wat zijn jouw doelen voor 2020? Ben je van plan om (meer of meer frequenter) te gaan sporten? Wil je gezonder gaan leven? Of ben je blij met hoe het afgelopen jaar is gegaan en ga je dit in het nieuwe jaar doortrekken?


Laat het mij weten in de reacties hieronder!


Groetjes,

Ivo van Os

Ivo is de oprichter en de Verhalenverteller/ Evangelist van The Upper Club. De afgelopen 8 jaren heeft Ivo meerdere internet marketing bedrijven gerund, succesvol en minder succesvol. Eind 2017 besloot hij om het roer volledig om te gooien. Ivo is zijn passie gaan volgen. Zijn enige drijfveer is nu om zoveel mogelijk mensen te inspireren en te motiveren te kiezen voor zichzelf om te groeien naar de personen die ze altijd al hadden willen en kunnen zijn.

>